Bortblåst goodwill

Hej världen!!
 
Måndag och en del tycks hamnat i måndags-bajs-mood.
MEN varför ska jag råka ut för dem?
Kan de inte kräla tillbaka in i grottan de kom ut från?
 
Det började på bajs-telia
Skulle hämta ut min telefon.
Tog ett kö-nummer.
Jag var nummer 3 i ordningen.
 
Stod och iaktog den enda som jobbade där inne.
En äldre kvinna som ville ha hjälp med någon form av uppdatering.
Hon bad honom kontrollera så att allt var rätt då hon varit där inne tre gånger tidigare och det blivit fel.
Nonchalant sa han till henne, utan att ens titta upp, det ÄR rätt...
Så jag kan gå hem nu och allt är rätt menar du..
Jaaaaa... svarade han lika nonchit utan att ens lyfta blicken..
Ok, jag kommer att komma tillbaka om det är fel igen.
Aha, men gör det du.. svarar han..
 
Efteråt var det en äldre man.
Jag fattade inte ens vad han frågade om för vips vände han på klacken och gick därifrån.
Såg bister ut...
 
Ok.. min tur..
Gick fram och sa: Hej, jag skulle hämta ut min telefon.. 
Aha... har du leg? 
Japp, sa jag och gav honom det... 
Sävligt gick han iväg och lika sävligt kom han tillbaka..
Det kändes som om det bara var tuggummi som fattades.. med lite rejäla smaskande... 
Efter en halv evighet med knapptryckande hit och dit för den här saken bakom kassan så säger han: Det blir en självrisk på 750:- 
Japp svarar jag och går runt till kortmaskinen.. 
Tittar på den och säger: Men ni kan väl inte vara så omoderna så ni inte har blipp??
DÅ tittar han upp och säger något i stil med att: Ska du klaga är nog det är fel plats!!
VA svarar jag...
Ja ska du klaga är nog det är FEL plats??
VAAA säger jag igen..
Varpå han fräster: Det finns faktiskt ställen som INTE har blipp.. det kom faktiskt 2018... 
Jag orkar inte ens bemöta den lilla kränkta varelsen!! 
 
JESUS!!!! 
 
Nästa butik i TC...
 
Dottern är ju en frälst Harry Potter tjej!
Hon älskar allt med HP..
Och inne på Gamestop hade hon hittat tre trollstavar där man fick ta tre och betala för två.
Glatt går hon in med sina egna pengar... och tar tre trollstavar..
Peter och jag satt utanför och väntade..
Hennes storasyster kommer ut och säger: hon i kassan tog betalt för tre...
Jag går in och frågar vad det handlar om..
Varför den där lilla skitsaken bakom kassan säger: Ja men det är felmärkt...
 
Diskussionen utbröt och dottern fick tillbaka sina pengar för den där så kallade tillförordnade butikschefen som hon så vackert var.. hon skulle minsan INTE sälja några trollstavar billigare för de var FELMÄRKTA.... 
 
Vart har butikers goodwill tagit vägen?
Är det bara små snorungar som står i butiker och tror att de kan bete sig hur som helst och ha kunder kvar??
 
Telia har ju LÄTT mist mig som kund då de under flera upprepade tillfällen haft riktigt dålig kundservice och det står några djävla puckon bakom den så kallade servicedisken och är totalt ointresserade av sitt jobb att bemöta kunder. 
 
Gamestop... ja det kan jag ju säga.. det blev stop!
Finns fler affärer som säljer spel, konsoller och annat krafs så dem behöver jag inte gynna överhuvudtaget..
Har man inte goodwill så ska man fan inte ha kunder heller!! 
 
BAJSFÖRETAG!!! 
 
 
#1 - - Anonym:

Ewa det står i köplagen att om du som kund har rätt att få varan /varorna för det märkta priset även om det är felmärkt för hur ska du som kund veta annat än det som står!? När jag läste vardagsjuridik fick vi lära oss det. Jag har fått rätt vid flera tillfällen när det skylts på felmärkning. /Monica 😊👍🏻

#2 - - Anna Pettersson, Telia Kundservice:

Hej Diamantfamiljen!

Jag håller med om att hela din dag var bajs och att alla var väldigt otrevliga. Gamestop kan jag inte göra mycket åt, men killen i Telia-butiken skulle jag vilja ta ett snack med.

Har du lust att återkomma till oss via Facebook eller Twitter i ett personligt meddelande och hänvisa tillbaka till din blogg så ska vi se vad vi kan göra åt det här.

Det vi behöver veta är vilken butik det gäller samt ditt personnummer eller kundnummer så ser vi vad vi kan fixa på alla håll och kanter.

Jag vill vad som än händer be om ursäkt för det bemötande du fick och hoppas att du aldrig ska behöva vara med om något sådant igen. Från någon.

Ha en bra dag!

//Anna Pettersson, Telia Kundservice